KSQ:n II-joukkue säilytti sarjapaikkansa

Posted on Posted in Jäsenkirje, Kilpailut, Tiedotteet

KSQ II-joukkue matkasi 14.4.24 sunnuntaina Myyrmäkeen pelaamaan putoamiskarsintoja. Päivän joukkueen kokoonpanossa oli 5 pelaajaa, Esa Naukkarinen, Simo Toimela, Tero Tapiola, Teemu Tossavainen ja Niko Manula. Karsintoihin oli osallistumassa joukkueemme lisäksi JSK II, SalSi, sekä MyyrSq Alpha. Valitettavasti MyyrSq Alpha ei kuitenkaan saanut joukkuetta kasaan, joten karsinnat pelattiin kolmen joukkueen kesken.

Päivän ensimmäinen vastustaja oli SalSi. Ykköspelaajien pelissä Esa kohtasi Heikki Castrenin. Kakkospelaajien pelissä Simo kohtasi Juha Rintasen. Kolmospelaajien pelissä Tero kohtasi Ville Järvisen. Nelospelaajina toimivat puolestaan Teemu Tossavainen ja Kalle Winter. Kaikki pelaajamme lähtivät voittavalla asenteella kentälle ja tämän ansiosta ottelu päättyikin erittäin selvin lukemin KSQ II:n hyväksi ilman ainuttakaan erätappiota.

Päivän loppuhuipennukseksi muodostui JSK II:n ja KSQ II:n välinen taisto. Esa jatkoi vakuuttavia otteitaan ykköspelaajien kamppailussa ja voitti jälleen puhtaalla pelillä JSK:n Jack Westren-Doll:n. Esan tavoin Simo jatkoi siitä mihin ensimmäisessä pelissä jäi, voittamalla vastustajansa Kai Kaltiaisen suoraan lukemin 3-0. Tätä ottelua varten tehtiin muutoksia pelaaja kokoonpanoon ja kolmospelaajana pelasikin Teemu. Teemu lähti haastamaan hänelle tuttua vastustajaa Tatu Lahdenperää. Näiden kahden väliset pelit ovat miltei aina olleet tiukkoja ja sitä oli tämäkin. Teemu kävi erittäin lähellä erävoittoja, mutta ottelu päättyi Tatun hyväksi 3-0. Nelospelaajien pelissä oli aika KSQ:n viidennenkin pelaajan Niko Manulan lähteä kentälle metsästämään nikkejä ja ennen kaikkea pisteitä. Nikon vastustajana oli Vesa Konttinen. Niko lähti loistavalla asenteella kentälle ja onnistuikin voittamaan ensimmäisen erän luvuin 11-9. Vesa kuitenkin heräsi peliin seuraavien erien aikana ja onnistui viemään ottelun nimiinsä erin 3-1. Nikon tärkeä erävoitto ratkaisikin koko karsintojen voiton KSQ II:n hyväksi!

Karsintojen voiton myötä KSQ II onnistui säilyttämään paikkansa II-divisioonassa. KSQ voitosta voittoon!
Teksti: Simo Toimela