Seura

Kouvolan Squash-seuran historia

Suomen Squashliiton perustava kokous oli vasta vuonna 1971. Myös Kouvola sai tämän jälkeen oman squash hallinsa, ja oman seuran perustaminen oli ajankohtaista. Kouvolan Squash-seura (KSQ) perustettiin marraskuussa 1977, ja merkittiin yhdistysrekisteriin joulukuussa 1978. KSQ saikin heti paljon uusia harrastajia, ja laji tuli nopeasti Kouvolan alueen tietoisuuteen. Seuran toiminta alkoi näin saada vähitellen konkreettisia muotoja. Vain vähän seuran perustamisen jälkeen aloitettiin jäsenten välinen kilpailutointa rankinglistakilpailuna. Myös seuran valmentajakurssit näkivät päivänvalon 1978.

Tähtisquashin historia

Tähtisquash on squashhalli Kuusankoskella, ja se on pääosin Kouvolan Squash-seuran käytössä. Tähtisquash sai nimensä elokuvateatteri Iltatähden mukaan, minkä paikalle squash kentät on rakennettu. Hallin avajaiset pidettiin 14.1.2002 ja siitä eteenpäin homma on sujunut hyvillä raiteilla.

Kuvassa hallin rakennustyömaata eli työsarkaa on riittänyt...