KSQ:n seniorit Walesissa

Posted on Posted in Jäsenkirje, Seniorit, Tiedotteet, Yleistä

Kouvolan Squash-seuran seniorit, “Kouvola Old Timers” tekivät ystävyysvierailun Walesiin 4-7.4.24. Reissu oli järjestyksessään jo viides. Ensimmäinen vastaava pelimatka tehtiin vuonna 2007. Viiden hengen joukkueen muodostivat nyt Vesa Korpi, Keijo Petelius, Ari Pekkanen, Jouko Puustinen ja Janne En.
Matka ei lähtenyt torstaina ihan suunnitellusti, koska KLM:n lennot oli yllättäen yöllä peruutettu. Muutaman tunnin ja lukemattomien puheluiden ja viestien jälkeen saatiin kuitenkin lennot Lontooseen järjestymään, sekä jatkoyhteys kohti isäntäämme Chris Clarkea ja hotellia Merthyr Tydfil, Walesissa.
Perjantain aktiviteetteihin kuului luonnollisesti squashpelit illalla Abercynon Wednesday Whackersia vastaan. Ennen sitä oli kaikille täysin uutena kokemuksena vanha kuulapeli bowls. Bowlsissa isännät veivät kokonaispisteissä kotikentällään voiton, sitävastoin squashissa KSQ:n joukkue oli parempi. Ilta päätettiin yhteiseen illalliseen.
Lauantaina siirryimme Walesin pääkaupunkiin Cardiffiin. Ohjelmassa oli ensin vauhdikasta vaijeriliitelyä ilmojen halki, johon ottivat osaa Janne sekä Jouko. Iltapäivällä kohtasimme matkamme toisen joukkueen Cardiff Dragonsin heidän hienolla vuonna 1937 perustetulla clubillaan. Dragonsit eivät peleissä olleet vieraskoreita, poislukien neluri racket ballsissa. Isännät olivat hyviä pelureita ja vaikka tappiot koettiinkin kaksinpeleissä, niin hyvä maku jäi suuhun, varsinkin kun pääsimme nauttimaan clubin runsaista tarjoiluista.
Molemmat clubit, Abercynon Wednesday Whackers sekä Cardiff Dragons toivotettiin tervetulleiksi vastavierailulle Suomeen ja Tähtisquashille. Abercynonin pojat ovat pari reissua Suomeen ja Kuusankoskelle aikaisemmin tehneetkin.
Isot kiitokset kuuluvat Chris Clarkille järjestelyistä ja vieraanvaraisuudesta!
Teksti ja kuvat: Keijo Petelius
#kouvola