KSQ hakee jo kolmatta mestaruutta squashliigassa

Posted on Posted in Jäsenkirje, Kilpailut, Tiedotteet

KSQ lähtee tavoittelemaan kolmatta Suomen mestaruuttaan 13.4.2024 Helsinki Tali halliin. KSQ sijoittui runkosarjan toiseksi JSK;n(Järvenpää) viedessä sarjan kärkipaikan. Täten JSK sai sääntöjen mukaan valita vastustajan runkosarjan kolmanneksi(ESRC) tai neloseksi(Ruka) tulleesta. JSK päätyi valitsemaan ESRC ja KSQ kohtaa Rukan. Ottelun voittajat loppuotteluun taistelemaan Suomen mestaruudesta ja häviäjät pronssiotteluun.
KSQ kohtasi Rukan kahdesti runkosarjassa, voittaen molemmat kohtaamiset! Mutta Rukan joukkueesta puuttui tuolloin ulkomaalaisvahvistukset, Mahesh Mangaonkar(psa ranking 135) ja Sartul Hall. Rukan 3. Oskari Laitinen ja 4.Samuli Niskala ovat myös kovaa Suomen squashin kärkitasoa. Mikäli Ruka saa molemmat vahvistukset terveenä paikalle, on joukkue äärimmäisen kova!! Ennakkoon laskettuna 2-2 tasapeli olisi erittäin mahdollinen ja sitten laskettaisiinkin voitettuja eriä! Mutta viimeisimmät huhut kertoisivat, että Mahesh Mangaonkar EI olisi tulossa playoffs!! Mutta se jäänee nähtäväksi..
KSQ lähtee playoffs hyvistä asemista. Tsekki vahvistus Martin Sveck(psa ranking 81) ilmoitti jo hyvissä ajoin olevansa käytettävissä. Yritimme saada myös toisen ulkomaalaisvahvistuksen käyttöön Raphael Kandra,( psa ranking 29), mutta psa kisat ulkomailla pitävät hänet kiireisenä! Arttu Moision pohjevamma on täysin parantunut ja Olli Tuominen säikäytti pienellä flunssa/kuume oireilullaan viikolla, mutta on nyt paranemaan päin. KSQ pelaa siis seuraavassa kokoonpanossa, 1. Martin Sveck, 2. Olli Tuominen, 3. Janne Järvinen ja 4. Arttu Moisio, ja varalla Riku Mehta ja Joonas Karhu. Kokoonpano voi vielä vaihtua uuden ranking sijoituksen, tai muun syyn johdosta.
Niin kuin urheilussa tapana on, ennustetaan tulevia otteluita. Jos Ruka saa molemmat ulkomaalaisvahvistukset terveenä paikalle, niin 2-2 tasatulos on hyvinkin mahdollinen. Sääntöjen mukaan seuraavaksi tarkastellaan voitettuja eriä, sitten lasketaan pisteitä! Mutta, jos Rukalta puuttuu Mahesh Mangaonkar, KSQ on selkeä suosikki-ennusteena/odotuksena 3-1 voitto. Toinen ottelu pari ,JSK-ESRC, on myös ennakkoon tasainen. Veikkaisin kuitenkin JSK voittoa. JSK:ta vastaan KSQ tasasi voitot runkosarjassa ja ESRCn KSQ voitti kahdesti runkosarjassa.
Toivottavasti ei tapahdu viime hetken sairastumisia/loukkaantumisia, ja pääsemme juhlimaan KSQn kolmatta Suomen mestaruutta la 13.4.2024! Ei nyt turhaan mietitä, kuka tulee paikalle ja kuka ei. Jos haluaa voittaa mestaruuden, niin joukkueen on voitettava kaikki ottelut! Niin yksinkertaista ja totta se on!
Teksti: KSQ I-joukkueen Manageri Matti Pöljö

PS Playoff-kierrokselle pääsee mukaan kannustamaan joukkuetta. Matka toteutetaan kimppakyyti periaatteella. Ilmoittaudu mukaan keijo.petelius@gmail.com