KSQ:n I-joukkue squashliigan kärkeen

Posted on Posted in Jäsenkirje, Kilpailut, Tiedotteet

Kouvolalaiset ottivat Tuusulassa pelatulta squashin SM-liigakierrokselta kaikki mahdolliset 8 pistettä. Tämä nosti KSQ:n kolmannelta paikalta takaisin sarjakärkeen edellisen heikommin menneen kierroksen jälkeen. Tshekkivahvistus Martin Svecin mukaan saaminen auttoi merkittävästi joukkuetta ja lopputulos näkyi tulostaululla. Ammattilaisturnauksen päätyttyä Barcelonassa odotettua aikaisemmin, Svec ehti edustamaan Kouvolaa ensimmäisen kerran tällä kaudella.

Muutosta edelliseen kierrokseen kuvastaa hyvin tänään kotijoukkue JSK squashia vastaan pelattu voitokas 4-0 ottelu. Kuukausi takaperin Mikkelissä voitot kirjattiin vastaavassa keski-uusimaalaisille päinvastoin 0-4. Pelaajien tervehtyminen ja vahvistuksen saaminen käänsi siis kelkan totaalisesti. Toisessa ottelussa Espoo Diamondsia vastaan ei ollut mitään epäselvyyttä voittajasta, kouvolalaisten kerätessä toisesta ottelustaan nopeasti ja helposti 4-0 voiton.

Keski-uusimaalaisella JSK Squashilla oli laittaa edellisen kierroksen tapaan Äijäsen veljekset kouvolalaisia vastaan. Näistä nuorempi ykköspelaaja Miko otti helmikuun puolessa välissä henkilökohtaista SM-hopeaa. Svec joutui taistelemaan Mikoa vastaan tosissaan pisteistä, mutta oli lopulta etevämpi vieden ottelun 3-1. Toinen iloinen yllätys oli loukkaantumisista toipunut moninkertainen Suomen mestari Olli Tuominen, joka vakuuttavalla pelillään toi voiton toisesta veljeksestä Jamista lukemin 3-0. JSK oli hankkinut Virosta kaksi uutta vahvistusta, mutta nämä eivät pystyneet horjuttamaan Kouvolan Arttu Moisiota eikä Joonas Karhua. Jälkimmäinen tosin joutui taistelemaan kramppeja vastaan täydet viisi erää, mutta poistui kopista voittajana erävoitoin 3-2.

Espoo Diamond joukkueessa pelasi Suomen ykkösnainen Emilia Soini. Urhoollisesta taistelusta huolimatta hänellä ei ollut mahdollisuuksia haastaa kunnolla Kouvolan Sveciä. Kouvolaa aikaisemmin edustanut Emilia Soinin veli Olli haastoi entisen seuransa, mutta nuoren 16-vuotiaan juonikkuus ei riittänyt Arttu Moisiota vastaan. KSQ:n Olli Tuominen ja nelospelaaja Janne Järvinen ottivat omissa otteluissaan rutiinivoitot ja näin SM-liigan kärkipaikka oli pisteen etumatkalla JSK Squashiin sinetöity.

Manageri Matti Pöljö: “Olen tyytyväinen, että joukkue taisteli pienistä haasteista huolimatta täydet pisteet Kouvolaan. Sarjan ykköstila lämmittää ja viimeisellekin runkosarjakierrokselle olemme saamassa Martin Svecin mukaan. Runkosarjan voittaja pääsee valitsemaan playoffs-vastustajansa, joten siksi haluamme varmistaa pääsevämme piikkipaikalta loppuhuipennukseen. Olemme luonnollisesti jo alkaneet kartoittaa huhtikuun puolessa välissä pelattaviin playoffseihin vahvistuksien tilanteen.”

Viimeinen runkosarjan kierros pelataan 23.3. Espoossa. Siellä ratkaistaan mitkä joukkueet pelaavat playoffseissa ja mitkä joukkueet kohtaavat välierissä.

Tulokset:

KSQ – JSK 4-0