Tuomarikoulutus

Posted on Posted in Jäsenkirje, Kilpailut, Tiedotteet, Yleistä

KSQ:n jäsenet, erityisesti kilpapelaajat!

Squashliitolta/Mika Monto on tullut tänään seuraava viesti.

“Squashliitto pyrkii parantamaan tuomarointitoimintaa laajasti maassamme. Kuten moni teistä jo tietää, ammattilaisjärjestö PSA sekä Squashin maailmanliitto WSF ovat lanseeranneet verkkosivun, www.worldsquashofficiating.com, joka toimii tuomarointikoulutuksen alustana. Moni teistä on myös jo käynyt tekemässä vähintään 0-tason, osa jopa pidemmälle.

Squashliitto tulee vaatimaan kaikilta aikuisikäisiltä SM-sarjan, 1-divisioonan sekä 2-divisioonan squashliigapelaajilta vähintään WSO:n 0-tason koulutuksen tekemistä ennen 5.11. liigakierrosta. 0-tason koulutuksen tekemiseen menee aikaa noin puoli tuntia.

Vuoden loppuun mennessä kaikkien kilpailuja ja liigaa pelaavien yli 17-vuotiaiden on tehtävä WSO:n 0-taso.

Tämän lisäksi vuoden loppuun mennessä jokaisessa Squashliigan SM-sarjajoukkueessa on oltava vähintään 1, vähintään WSO:n 1-tason koulutuksen suorittanut pelaaja.

Käy siis rekisteröitymässä alustalle ja tekemässä 0-tason koulutus, se auttaa sinua lajin tuomaroinnissa, ehkä jopa omassa pelissäsi!”

HUOM! 0-tason tuomarikoulutus on ilmainen!